2 februari 2013

Leather Living

Jag har lidit av bloggtorka i flera månader, men nu ska jag försöka ändra på det :) I mitt förra inlägg berättade jag om ett skolprojekt där vi valde inspiratörer och utgående från den inspirationen valde jag att göra svart/vita inredningsprylar i läder till vardagsrummet. Vi har hållit på med kursen sedan i höstas och efter jul blev det utställning vid Atelje Torni i Vasa. Nu har jag efter en tre veckors utställning äntligen fått ta hem mina produkter.

En blomkruka med dragkedja som detalj. Blommorna är även gjorda av läder

Väggklocka med inspiration från ett fönster

Virkade korgar av läderremsor
Ett tidningsställ gjort av breda läderremsor

Tre soffkuddar med geometriska mönster
Taklampa gjord av läderrosor

4 kommentarer:

  1. Jättesnyggan lampo!!:) Du e no dukti:)

    SvaraRadera
  2. Oohh vad häftiga o snygga produkter av svart o vitt! Kul man får se dem här då man inte hann och se dem på utställningen.
    Hr du förstärkt lädret i tidningskorgen eller är det dubbelt och limmat ihop ?

    SvaraRadera
  3. Tack! Lädret blir dubbelt på grund av rutmönstret, men jag har också satt limtyg på insidan av lädret. Och så har jag ett foder :)

    SvaraRadera
  4. Coolt. Altjämt lika rolit ti sii va du ha åstadkomi, tu er en grömt begåva kvinno :)

    Du har blivi utmana, koll min blogg :)

    SvaraRadera