27 oktober 2010

Lite av höstens pysslande

Under höstens gång har jag småpysslat lite med olika projekt. Vissa projekt är ännu på hälft, men andra har jag också gjort klara :). På dessa har jag satt upp bilder. Första idéen kom när jag funderade med A och E  om att sy ett pannband. Istället för att genast börja använda mössa kan man ju ha något lite lättare, men som ändå värmer bra. Så vi beslöt att börja sy varsitt pannband. Det blev kvar så mycket tyg av varandras tygbitar så vi sydde till slut tre olika pannband.
Här blev då slutresultatet!






Som andra projekt har jag haft att virka en mössa. Detta tog väldigt fort, jag hade tänkt att det skulle vara ett bra projekt att sysselsätta sig med på kvällarna framför tvn, men istället blev det nog bara ett kvällsprojekt som tog några timmar. Mönstret till denna mössa hittade jag härhttp://pysslajojo.blogspot.com/2009/10/monsterdags.html

I början på veckan hade jag, A och E pysselkväll. Vi gjorde bollar av papperssnöre. Bollarna kommer att få en plats i fönstret. Detta var inte alls svårt. Man behöver en ballong som man blåser upp till lämplig storlek, sen blandar man hälften lim och hälften vatten i en bunke. Vi hade också blandat med lite glitter. Sen blöter man papperssnöret i badet och börjar tvinna snöret runt ballongen. När man har låtit snöret torka, spränger man ballongen och så var de klara. 



Till mössan virkade jag en stor blomma, det tog en
stund att förstå beskrivningen, men den blev bra
till slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar